Stiati ca….

Suma premiilor puse in joc la concursurile anuntate depaseste
75000
de euro ?

Enter your email address:

Categorii

ZeList

Modelul Bass (difuzia inovatiei)

In 1969, Frank Bass a publicat un model (in lucrarea „A new product growth model for consumer durables”) care descrie interactiunile care apar intre producatori, utilizatori si potentiali utilizatori in procesul de adoptie al unui nou produs.

Acest model a ajuns unul dintre cele mai de succes modele de difuzie a inovatiei alaturi de conceptele care descriu diferitele stadii ale adoptiei unui nou produs introduse de Everett Rogers in lucrarea Diffusion of Innovations (1962, ed. a V-a in 2003).

In principiu, modelul matematic Bass nu este foarte greu: este ecuatia Riccati cu coeficienti constanti.

Figura de mai jos ne arata variatia numarului de adoptii in functie de timp:

Bass Model

Printre altele se poate observa ca numarul imitatorilor este mult mai mare decat cel al inovatorilor, precum si variatia inovatori/imitatori.

Prin urmare nu trebuie sa ne mire ca apar „produse contrafacute” gen ePhone in loc de „produse originale” gen iPhone. Este un reflex al economiei de piata.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 comments to Modelul Bass (difuzia inovatiei)

  • Anonim

    Dupa cum se vede din poza numarul de imitatori este mult mai mare decat cel al inovatorilor. Mai mult, dupa cativa ani (5 in exemplul din poza) imitatorii „inca mai rezista” in timp ce inovatorii o iau de la capat… sau nu mai lucreaza.

  • admin

    Intradevar. Dar fara inovatori nu ar exista imitatorii.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>