Intr-un articol publicat recent la Blog@CACM, Bertrand Meyer ridica problema cunostintelor de programare pe care le poseda studentii din primii ani, participanti la cursurile de introducere in programarea calculatoarelor.
Asa cum subliniaza si autorul in articol
An introductory programming course is not, for most of today’s students, a first brush with programming.
It is difficult to imagine another scientific or engineering discipline where instructors face comparable diversity; a professor teaching Chemistry 101 can have a reasonable image of what the students know about the topic. Not so in computer science and programming.
este dificil de gasit un nivel de predare al cunostintelor care sa nu plictiseasca studentii prin expunerea unor elemente deja cunoscute, si prea simple pentru o parte dintre acestia, si care, pe de alta parte, sa nu conduca la pierderea interesului unei alte parti a studentilor care nu inteleg nimic din ceea ce profesorul incearca sa le transmita.
Ceea ce observam in ultimii ani este un nivel al cunostintelor de specialitate din ce in ce mai redus la studentii din anul I, desi multi dintre acestia au absolvit o clasa a carei specializare include informatica intensiv. Poate dificultatile cele mai mari de adaptare le intampina studentii care au ales in liceu filiera teoretica, profil uman, datorita marilor goluri pe care le poseda in bagajul lor de cunostinte.
Alte referinte:
- M. Pedroni, M. Oriol. A Comparison of CS Student Backgrounds at Two Universities, Technical Report 613, ETH Zürich, Chair of Software Engineering, 2009.
- M. Pedroni, B. Meyer, M. Oriol. What Do Beginning CS Majors know?, Technical Report 631, ETH Zürich, Chair of Software Engineering, 2009.
Este evident ca un curs introductiv nu trebuie sa aiba in vedere niciun fel de cunostinte preliminare ale studentilor. Acest lucru este valabil si pentru Anul I dar si pentru orice alt an de studii. In plus, procesul Bologna permite transferul pe baza de credite ceea ce sugereaza o data in plus ca nu se pot face prezumtii de cunostinte preliminare la cursurile introductive.
In ceea ce priveste studentii avansati care „s-ar plictisi” la astfel de cursuri, ei nu au decat sa-si foloseasca acest timp fie pentru a acumula independent mai multe cunostinte, fie pentru activitati in aer liber, dupa cum este fiecare interesat.
Atunci cand o universitate nu considera considera un examen de admitere (test), si unde numai rezultatul la bacalaureat conteaza asumptia „intensivei de informatica” este evident nefolositoare.
Mai mult, in acest fel se evita responsabilizarea trecutului pentru rezultatele prezentului.
Buna ziua,
Am nevoie de un student sau absolvent,
ca sa stie urmatoarele limbaje de programare:
-Javascript
-C++
-Java
– Visual basic 2008
Astept emailul
Multumesc,
Tiberiu
@Tiberiu: la ce adresa de email sa te cautam?