Recent Groupon a vandut in oferta publica 5% din actiuni pentru cira 700 milioane USD. Dincolo de tensiunile si problemele specifice unor astfel de listari este evident ca oferta a fost un succes.
Un succes da, dar pe un model de business gresit in care una dintre parti pierde mereu, spune antreprenorul si specialistul roman Marius Ghenea, fost CEO la Flanco. Vezi si Flamingo SA (BVB: FLA).
Iata ce declara dansul (sursa):
Intrebat ce impact au site-urile de oferte adresate grupurilor, stil Groupon, asupra pietei romanesti de comert online, Ghenea a spus ca efectele sunt limitate fiindca modelul propus de astfel de site-uri are o mare problema: de obicei una dintre cele trei parti implicate pierde. Cele trei parti sunt site-ul de oferte, comerciantul si utilizatorul care aplica pentru oferte, iar una dintre parti in general iese in pierdere. „E o problema de model fiindca daca una dintre parti pierde, acest model nu poate functiona pe termen lung”, spune omul de afaceri.
Noi nu plecam nicaieri. Nu stim la ce se gandeste dl. Ghenea unul dintre initiatorii Schoolforstartups Romania cand spune „termen lung” dar vom fi aici sa-i analizam predictia. In plus, din articolul sursa nu am inteles DE CE pierde mereu cineva…
Ne-am inscrie la Schoolforstartups dar nu stim cat e taxa.
Pana atunci asteptam oferta publica de 5% din Fit Distribution.
Leave a Reply